Meblowanie w dobie e-commerce

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli rozpoczęła dystrybucję raportu „Ranking e-sklepów meblowych w Europie 2022”, przygotowanego przez B+ R Studio. Zawiera on informacje o internetowych sklepach meblowych z 18 największych pod względem ludności krajów UE oraz Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. W opracowaniu znalazły się m.in. dane na temat ogólnej sytuacji społeczno-gospodarczej badanych krajów oraz najpopularniejszych e-sklepów meblowych na świecie i w Europie.

fot. pl.freepik.com

– Popularność Internetu jest znakiem naszych czasów. Korzystanie z mediów społecznościowych, zakupy online czy poszukiwanie pracy lub miejsca spędzenia wakacji nigdy nie było tak proste jak dziś. Do Internetu podłączone jest już niemal każde urządzenie elektroniczne, a korzystanie z nich już dawno przestało być domeną młodszych pokoleń. Bardzo duży wpływ na wzrost popularności zakupów online miała pandemia Covid-19, zwłaszcza lata 2020-2021. Był to czas, gdzie życie w wielu krajach na świecie przeniosło się niemal całkowicie do sieci. Taki stan rzeczy sprawił, że ludzie poza zakupami drobnych przedmiotów użytku domowego rozpoczęli kupowanie na duża skalę większych przedmiotów. Poza sprzętem typu RTV czy AGD, znacznie wzrosła sprzedaż online również mebli. Mimo, że dzisiaj mamy już najgorszy okres za sobą i znów możemy bez przeszkód i ograniczeń odwiedzać stacjonarne sklepy, to popularność sklepów online nadal rośnie, zwłaszcza w Polsce – tłumaczy Mateusz Strzelczyk z B+ R Studio.

Dane zgromadzone na potrzebę raportu B+R Studio „Ranking e-sklepów meblowych w Europie 2022” badającego top10 najpopularniejszych e-sklepów sprzedających meble w krajach europejskich wskazują Polskę jako 5 największy kraj na świecie pod względem generowanego ruchu na stronie Ikea.com z wynikiem ok. 14 mln wejść miesięcznie i przekłada się to na 6% wszystkich odwiedzin.

Na popularność zakupów w Internecie wpłynęły również kwestie bezpieczeństwa. Dzięki zastosowaniu przez przedsiębiorstwa nowoczesnych zabezpieczeń, zmalała liczba osób, które obawiają, że stracą swoje pieniądze lub udostępnią swoje dane osobom niepożądanym.   Dzięki przyjaznym politykom zwrotów klienci decydują się na zakup, mimo że nie mogą dotknąć produktu, a zdjęcie znajdujące się na stronie internetowej może odbiegać od rzeczywistego wyglądu towaru.

– Dla coraz większej grupy osób zakupy przez Internet stają takimi samymi jak te, które robimy stacjonarnie w sklepie. Już teraz z danych opracowanych w ramach raportu „Ranking e-sklepów meblowych w Europie 2022” wynika, że najpopularniejsze internetowe sklepy meblowe w Polsce notują łącznie do nawet 30 mln wejść miesięcznie i chociaż nie możemy tego bezpośrednio przełożyć na ilość dokonanych zakupów on-line, to z pewnością taka liczba wpływa na ich ilość i możemy spodziewać się tylko dalszego wzrostu tego zjawiska – podsumowuje Mateusz Strzelczyk.

Raport jest dystrybuowany przez Ogólnopolską Izbę Gospodarczą Producentów Mebli.  Więcej informacji na temat zakupu pełnej wersji raportu: Joanna Gruszczyńska, Menedżer ds. Kluczowych Klientów, Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli, joanna.gruszczynska@oigpm.org.pl, tel. 22 245 19 20

***

O Ogólnopolskiej Izbie Gospodarczej Producentów Mebli:

Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli została powołana 9 stycznia 1996 r. w celu  reprezentowania i obrony interesów zrzeszonych w niej podmiotów gospodarczych oraz kształtowania w obrocie gospodarczym zasad dobrego obyczaju i uczciwej konkurencji. Misją Izby jest integracja polskiej branży meblarskiej w celu skutecznego współuczestnictwa w kształtowaniu rozwoju polskiej branży meblarskiej, aktywne promowanie polskich mebli w kraju i na świecie oraz wspieranie dążeń do zapewnienia konsumentom pełnej satysfakcji z zakupu i użytkowania wyrobów polskiego przemysłu meblarskiego.