JYSK ponownie odnotował wzrost obrotów w roku finansowym 2022/23

Obroty JYSK wzrosły o 6,3 procent, osiągając 38,5 miliarda DKK (5,2 miliarda EUR) w roku finansowym 2022/23, ustanawiając nowy rekord dla globalnej sieci handlowej z branży wyposażenia wnętrz.

Pomimo ciągłych globalnych wyzwań, takich jak inflacja i zwiększone koszty, JYSK ponownie osiągnął dobry wynik w swoich obrotach w wysokości 38,5 miliarda DKK (5,2 miliarda EUR) za rok finansowy 2022/23, który zakończył się w sierpniu.

Klienci robili zakupy w ponad 3300 sklepów JYSK w 48 krajach. Liczba klientów w roku obrotowym 2022/23 wzrosła o 1,2 mln w porównaniu do roku poprzedniego.

Rami Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny JYSK

Nowy Prezes i Dyrektor Generalny JYSK, Rami Jensen, jest zadowolony z wyników firmy i mówi:

„Jestem bardzo dumny z ciężkiej pracy naszych pracowników oraz z wysokich obrotów, które możemy dzisiaj zaprezentować. Światowy rynek detaliczny nadal znajduje się pod presją, a zaufanie konsumentów i siła nabywcza są niskie. JYSK jest jednak znany z produktów wysokiej jakości w konkurencyjnych cenach, co znajduje odzwierciedlenie w naszych wynikach oraz w tym, że klienci nadal decydują się na zakupy w naszych sklepach”.

Ekspansja obecna w DNA JYSK

Pomimo czynników zewnętrznych stanowiących wyzwanie dla globalnego rynku detalicznego, JYSK kontynuował plany ekspansji. W maju 2023 roku firma otworzyła pierwsze dwa sklepy w Turcji. Tempo rozwoju pozostawało wysokie, bowiem JYSK otworzył w roku finansowym 2022/23 łącznie 135 sklepów, czyli tyle samo, co rok wcześniej. Oprócz otwierania nowych lokalizacji, JYSK zainwestował także w 619 aktywności, które obejmowały relokacje i rozbudowy istniejących sklepów oraz remodeling wnętrz sklepów do najnowszego konceptu 3.0.

„Wzrost jest wpisany w nasze DNA i wyniki, skala rozwoju oraz działania w sklepach w roku finansowym 2022/23 wyraźnie to potwierdzają. W ubiegłym roku osiągnęliśmy także ważny kamień milowy – ponad dwie trzecie naszych sklepów zostało już dostosowanych do spójnego konceptu 3.0 i nie planujemy zwalniać tempa w tym zakresie w nadchodzących latach” – mówi Rami Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny JYSK.

JYSK zainwestował także w rozwiązania IT w ramach projektu Unified Commerce, aby zapewnić klientom jeszcze bardziej wygodne zakupy. System został wdrożony w 112 duńskich sklepach, a przygotowania do kolejnego etapu wdrożeń trwają w Hiszpanii, Portugalii i we Francji.

Fakty:

· Wzrost obrotów o 6,3% do 38,5 miliarda DKK (5,2 miliarda EUR)

· Wzrost liczby klientów o 1,2 mln

· Otwarcie łącznie 135 nowych sklepów JYSK w całej Europie

· Otwarcie pierwszych 2 sklepów w Turcji

· 619 aktywności inwestycyjnych w sklepach (wyłączając 135 nowych sklepów)