Ergonomiczne inspiracje, rozwiązania do kuchni ułatwiające codzienne życie oraz nowoczesna, kompatybilna aplikacja… To wszystko wyróżnia najnowszy katalog specjalistów od funkcjonalności, czyli marki PEKA. Z okazji jego premiery, która miała miejsce 9 września podczas 16. edycji OKK! design, rozmawialiśmy z Anitą Łopatką, marketing manager firmy.

Co było inspiracją dla projektu nowego katalogu?
Największą inspiracją było codzienne życie w kuchni i wszystko to, co się z nim wiąże. Na przykładzie codziennych czynności rodziny pokazaliśmy typowe sytuacje w kuchni, poczynając od przygotowania listy i rozpakowanie zakupów, poprzez wspólne gotowanie, wyjmowanie naczyń z szafek, a kończąc na wyrzucaniu śmieci.

Szczególną uwagę przyciąga jego szata graficzna. Jak powstawały zdjęcia?
Zrobiliśmy dwie sesje fotograficzne z aktorami, którzy mieli za zadanie zagrać na planie rodzinę, zupełnie jak w filmie. Przyznaję, że nie spodziewałam się, iż zgranie aktorów i ekipy fotografa z dostępnością salonów meblowych, w których sesja miała się odbyć, będzie tak trudnym zadaniem. Zajęło mi to sporo czasu.

Katalog prezentuje nowości firmy. Co je wyróżnia?
Wprowadziliśmy systemy z lubianymi przez naszych klientów koszami ARENA Style z w kolorze antracytowym. Tę decyzję podyktował rynek – ciemne barwy zaczynają zdobywać coraz większą popularność w projektach kuchni. Akcesoria w tym kolorze świetnie komponują się z drewnianymi i monochromatycznymi meblami.
Pojawiły się też nowe systemy np. obrotnica do szafki nad ekspresem TURN MOTION czy system PLENO PLUS umożliwiający wygodne przechowywanie zróżnicowanych produktów i naczyń.

Skąd pomysł na aplikację?
Przede wszystkim chcieliśmy, żeby katalog był bardziej nowoczesny, odpowiadał współczesnym trendom i był użyteczny. Już w poprzedniej edycji katalogu dodaliśmy aplikację umożliwiającą pokazywanie modeli 3D w przestrzeni po to, aby użytkownik mógł wyobrazić sobie wybrany system w swojej kuchni. W tej wersji aplikacji rozszerzyliśmy jej funkcjonalności o przykładowe kuchnie z zaproponowanymi rozwiązaniami.

Jak długo trwały prace nad projektem?
Około roku. Z wydrukiem czekaliśmy do targów, podczas których nasi dostawcy pokazali swoje nowości.

Jakie jest główne przesłanie katalogu?
Katalog ma być odpowiedzią na pytanie: co zrobić, aby klient wiedział, co będzie dla niego idealnym rozwiązaniem ułatwiającym pracę w kuchni.

Do kogo jest on w szczególności skierowany?
Katalog stworzyliśmy przede wszystkim dla projektantów, architektów i wykonawców mebli. Ale został on przemyślany również w taki sposób, aby był narzędziem do bezpośredniej pracy z inwestorem czy potencjalnym klientem.

Więcej informacji na stronie: www.peka.pl.