Krok w przyszłość. Zmiany dotyczące marki Laminam w Polsce i na świecie

Laminam to marka znana na całym świecie dzięki swojej innowacyjności oraz zachwycającemu bogactwu wzorów. Producent spieków kwarcowych, które zrewolucjonizowały świat wnętrz, właśnie zaprezentował nowe: logo, tożsamość wizualną oraz strategię komunikacji. Przypomina tym samym, że bycie pionierem wymaga wyjścia poza schematy i dobrze działające szablony. Liczą się odwaga, innowacyjność i wizja.

Po pierwsze: być pierwszym!

Takie motto przyświecało założycielom Laminam, którzy w 2001 roku postanowili stworzyć coś, co zrewolucjonizuje rynek wnętrzarski. Tak powstały naturalne płyty wielkoformatowe, które łączą w sobie zachwycające wzornictwo inspirowane światem przyrody z perfekcyjną funkcjonalnością. Cienkie i lekkie spieki kwarcowe szybko zyskały przewagę nad kamieniem naturalnym, ciesząc się popularnością w Europie, Ameryce i Azji. Laminam od początku stawia na wolność kreacji i niestandardowe rozwiązania. Jest pionierem zarówno w aspekcie technologii tworzenia spieków, jak i ich wzornictwie. I taki pozostaje do dziś, działając w myśl słynnej maksymy Heraklita, że „jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana”. Ewolucyjne zmiany, których jesteśmy teraz świadkami, to uszanowanie dokonań przeszłości i docenienie minionych sukcesów, ale także duża chęć zmian. Chcemy być znowu pionierami – tym razem w kontaktach z architektami, projektantami i wykonawcami w nowej, post-pandemicznej rzeczywistości. Mamy dużo do zaoferowania dziedzinie architektury, designu i sztuki użytkowej. Zamierzamy to szeroko prezentować w nowej formie – tłumaczy Katarzyna Wagner, kierownik działu promocji Laminam na rynku polskim.

Odwaga, by iść pod prąd

Włoska marka patrzy na siebie jako kreatorów i projektantów, którzy tworzą własne przestrzenie do działania, szukając tego, co unikatowe. Dlatego obecne zmiany są naturalnym impulsem do zmian. Minimalistyczne logo w postaci monogramu nawiązuje do świata mody, w którym rządzi ponadczasowe piękno o nieszablonowym charakterze. Nowe logo symbolizuje elegancję i klasę powierzchni, które tworzymy, podkreślając także nasze dążenie do tego, by pozostać pionierami w zakresie wykończenia różnego typu powierzchni. Towarzyszy temu nowe hasło: Najlepsze Powierzchnie Naturalne (Superior Natural Surfaces), które wraz z logo tworzy czytelny i spójny komunikat – dodaje Katarzyna Wagner. Nowa tożsamość wizualna firmy oparta o doświadczenia, tradycję oraz nadrzędne wartości w centrum stawia innowacyjność i rozwój, które będą teraz kluczowymi aspektami strategii komunikacyjnej.

 

Ewolucja, nie rewolucja!

Na przestrzeni ostatnich dwóch dekad włoska marka wielokrotnie zaskakiwała wnętrzarski świat. Ale za każdym przełomowym rozwiązaniem czy innowacyjną technologią krył się długi okres starannych przygotowań. Aktualne zmiany rebrandingowe to proces rozłożony w czasie. Będziemy stopniowo realizowali założenia nowej identyfikacji wizualnej zarówno w na stronach www, w naszych kanałach social media, w materiałach promocyjnych, naszych showroomach i punktach sprzedaży oraz u naszych partnerów handlowych. Mamy świadomość, że tak ważne zmiany wymagają czasu i ten czas sobie dajemy również w Polsce – podkreśla Katarzyna Wagner.

Wizja i wiedza

To, co wyróżnia włoską markę spośród innych, to innowacyjność, która pozwoliła np. na stworzenie unikatowej technologii In-Side (spieki kwarcowe dzięki specjalnej technice wypalania i obróbki wszędzie posiadają jednolity wzór i fakturę, o sprawia, że można je dowolnie ciąć i układać), oraz specjalistyczna wiedza i doświadczenie. Nawet najpiękniejsza wizja pozostanie jedynie marzeniem bez umiejętności i narzędzi koniecznych do jej urzeczywistnienia. Za włoską marką stoją specjaliści, którzy w perfekcyjny sposób łączą unikatowe wzornictwo z użytecznością, co razem tworzy idealną całość. Laminam, zmieniając logo, tożsamość wizualną firmy oraz strategię komunikacji, wychodzi z własnej strefy komfortu. Włoska marka, szanowana i ceniona na całym świecie, znów podejmuje ryzyko, by po raz kolejny zaskoczyć i zachwycić. Niezwykłe wzornictwo spieków i ich perfekcyjną funkcjonalność doskonale znamy. A Włosi już pracują nad tym, by dokonać kolejnej rewolucji we wnętrzarskim świecie.