Wyraźnie zaznaczona obecność na targach i wydarzeniach branżowych, docieranie do klientów ostatecznych za pośrednictwem prasy konsumenckiej, rozwijanie komunikacji na Instagramie, angażowanie do akcji promocyjnych influencerów, którzy promują ekologiczny styl życia. Jak będzie wyglądała skuteczna komunikacja producentów wyposażenia wnętrz w 2020 roku? Przeczytamy o tym w raporcie przygotowanym przez agencję Sfera Group.
W badaniu przeprowadzonym przez specjalistów ze Sfery Group wzięli udział marketingowcy z ponad pięćdziesięciu firm produkujących elementy wyposażenia wnętrz. Zdaniem większości respondentów najważniejszymi celami komunikacji z otoczeniem są dla nich: zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów oraz budowanie zaufania względem firmy.
Badani przewidują, że w 2020 roku najważniejszymi będą trzy obszary komunikacji, które umożliwią dotarcie z ofertą firmy do klientów i interesariuszy: media społecznościowe, współpraca z projektantami i architektami wnętrz oraz marketing treści. Nieco mniej istotne okażą się: działania reklamowe, influencer marketing oraz zarządzanie reputacją marki.
Instagram zyska na znaczeniu
Marketingowcy przewidują wzrost popularności Instagramu, a tym samym wskazują, że to właśnie on będzie miał największe znaczenie w prowadzeniu komunikacji z odbiorcami przy pomocy mediów społecznościowych w 2020 roku. Zdaniem ponad 1/3 ankietowanych Facebook straci na znaczeniu, a 44% respondentów prognozuje wzrost znaczenia komunikacji marek wnętrzarskich za pośrednictwem LinkedIna. Można przypuszczać, że platforma ta pozwoli marketingowcom dotrzeć do ważnej dla nich grupy interesariuszy – projektantów i architektów wnętrz.
Influencer marketing w odsłonie eco
Aż 65% badanych deklaruje chęć podjęcia współpracy z twórcami internetowymi w 2020 roku. Do działań z zakresu influencer marketingu warto będzie zaangażować trendsetterów nie tylko typowo wnętrzarskich (45% odpowiedzi), ale również tych, którzy propagują ekologiczny styl życia – tę tematykę blogów i profili w mediach społecznościowych wskazało aż 41% badanych marketingowców. Wydaje się więc, że firmy z branży wnętrzarskiej będą chciały jeszcze wyraźniej zaznaczyć, jak ważne dla nich jest wykorzystanie naturalnych surowców oraz idee takie, jak choćby zero waste czy biophilic design.
Obecność na targach oraz eventach
Tradeshow marketing do nawiązania nowych kontaktów biznesowych oraz do rozwijania relacji z klientami. Nic więc dziwnego, że jest to ważny element działań komunikacyjnych, na które postawią marketingowcy w 2020 roku. Wynika to przypuszczalnie ze stale rosnących potencjału i atrakcyjności wydarzeń branżowych, które organizowane są w Polsce. Co więcej, jak wykazało badanie, respondenci upatrują w nich szansę na dotarcie do projektantów i architektów wnętrz.
Kompletny raport Komunikacja marki w branży wnętrzarskiej. Trendy 2020
można pobrać ze strony internetowej www.sfera-group.pl/raport